lördag 18 december 2010

Senaste nytt på OJ!



Intervju med säljcoachen Sebbe:



Tjena Sebbe! är du här och kollar?
- Ja, jag måste ju se hur mina lagkompisar sköter sig.
Och hur går det tycker du?
- Nja dom måste förbättra sin säljteknik.
Hurdå?
- Man måste vara lite mer framåt. Jag ska visa. Kom och köp! Kakor bakade med äkta innebandykärlek! Äkta hemmabakat!
Det verkade ju vara en bra försäljningsteknik. Men har du bakat något själv?
- Inte ett skit, det har mamma gjort. Mitt jobb är att sälja.
Jaha, och vad ska vi göra för pengarna?
-Köpa matkort på Gothia!
Det är redan fixat. Kan du tänka dej något annat.
- En platt-TV som vi kan ta med oss och titta på under Gothia cup!
Jag tror det kan bli lite svårt att fixa. Det har gått ett rykte att du ska börja som försäljare på Pågens bageri. Vad säger du om det?
- Ja det stämmer. Kan jag bara fixa ett körkort så ska det nog gå bra. Jag brukar vara bäst på allt jag gör.
Okej. Tack för det Sebbe. Nu går vi över till mammorna:



(Personen i bakgrunden har ingenting med denna intervjun att göra)!

Har det varit mycket slit Anette? - Nej jag har bakat det jag är bra på, resten har jag lagt på entreprenad till mormor.
Jaså! Kan man göra så?
- Det kan man. Bara kakorna kommer fram så är det bra. Det är också bra att killarna säljer själv. Det gör dom mer delaktiga och skapar gemenskap mellan killarna och föräldrarna.

Över till dig Åsa. Du har varit lite kakgeneral över detta. Hur tycker du det har gått?
- Över förväntan! Jag vill verkligen tacka alla som har bidragit med kakor. Och jag vill också tacka alla våra pågar som har varit riktigt duktiga med att sälja det vi har bakat.
Själv skulle jag kunna tänka mej en lussekatt till fikan i kväll. Kan du fixa det?
- Tror inte det!
Nähä, då får väl jag köpa en påse chips istället. Tack för intervjun.

2 kommentarer:

  1. vart har den nöjda kunden tagit vägen?!

    SvaraRadera
  2. Vi hade bara en och han ville inte vara med på bild. Han tyckte inte det var en seriös intervju.

    SvaraRadera